woensdag 10 februari 2010

Interview door Sander Nap

Interview vragen.

Sander Nap.


1. Wat trok jou aan het festival voor de eerste keer te bezoeken?

Ik heb het festival voor het eerst drie jaar geleden, in 2006 bezocht. Een vriend van me ging er al vaker naartoe en vroeg mij om mee te gaan. We hielden op zich van dezelfde muziek dus ben ik toen voor het eerst meegegaan. Ik had er al veel over gelezen op internet en de sfeer op het festival sprak me erg aan. Vandaar mij keuze.

2. Hoe vaak heb je het festival bezocht?

3 jaar dus.


3. Wat zorgde ervoor dat je al zo vaak naar het festival bent geweest?

Dat is eigenlijk in 1 woord te beschrijven: de sfeer. Ja de sfeer was echt geweldig! Super vette artiesten, ook veel die ik helemaal niet kende. Maar doordat je erheen gaat ontdek je weer nieuwe waardoor het heel vet wordt. Verder zijn ook de acts, zeg maar kunstwerken eromheen erg vet.

4. Was er de laatste keer speciale act waardoor jij de volgende keer weer gaat?

Uhm, nee niet een speciale act, maar vooral het geheel. De artiesten vond ik altijd al goed, ook de voor mij nieuw en onbekende. Vorig jaar waren er wel ten opzichte van andere jaren weer hele mooie kunstwerken. Dit samen met de sfeer en goede artiesten, zorgt ervoor denk ik dat ik er straks weer heen ga.

5. Hoe omschrijf jij lowlands in een zin?

Een blender vol goeds: super goede artiesten, mooie kunstwerken en natuurlijk, sfeer!

6. Zou er nog wat aan het festival verbeterd kunnen worden?

Uhm, nee denk het niet, ik zou daar niet zo op kunnen komen.

7. Wat zou jij graag voor nieuwe dingen op lowlands willen zien?

Ik vind Lowlands sowieso altijd vernieuwend met hun artiesten en kunstwerken. Dit is super vet maar misschien elk jaar ‘even’ innoverend.’ Misschien dat ze een keer een hele andere kant op kunnen gaan?

8. Zoals?

Naja, dat ze bijvoorbeeld het nog groter aanpakken, met artiesten die op een hele andere manier optreden. Dat ze bijvoorbeeld op kunstwerken op het water of misschien wel onder het water optreden.

9. Heb je ooit getwijfeld om het festival opnieuw te bezoeken?

Nadat ik de eerste keer ben meegesleurd zeker niet nee!

10. Wat vind je van de prijs?

Die is niet heel laag, maar het weerhoud mij er niet van het festival ook echt te gaan bezoeken. Het is wel jammer dat je ook nog voor eten e.d. moet betalen, maar ook dit is voor mij geen super erg nadeel.

11. Ga je speciaal voor een artiest, of vind je alles wat er is even leuk?

Ik ga eigenlijk zoals ik al zei voor het geheel. De sfeer met daarbij bekende en onbekende artiesten vind ik erg vet en natuurlijk ook de samenhang. Je bent met heel veel mensen op een plek en dat is erg gezellig;)

12. Duurt het festival lang genoeg voor jou?

Voor mij is 3 dagen eigenlijk precies genoeg. Daarna vind ik het vaak wel genoeg geweest aangezien het intensieve dagen zijn. De hele dag ben je met het festival en elkaar bezig, dus voor duurt het zeker niet te kort.


Door Sander Nap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten